NB! Dette er en stilling fra vårt arkiv - hvilket betyr at søknadsfristen er utløpt og/eller stillingen besatt. Se aktive stillingsutlysninger.

Teamleder Sales- and Customer Support

Vi har en offensiv og kommersiell CRM-strategi. Nå skal vi sette ord til handling og er på jakt etter en Teamleder Sales- and Customer support

Ditt hovedansvar er å operasjonalisere vårt strategiske mål om å ha dynamiske, integrerte og fremtidsrettede prosesser, og det supportteamet du får ansvar for å etablere er sentralt plassert i organisasjonen, i grensesnittet mot Marked, Salg og Logistikk. Teamet skal sette Vikings CRM-strategi ut i livet, gjennom utvikling av digital kommunikasjon til B2B-kunder i alle segmenter, og gjennom alle relevante kanaler.

 

Oppgaver

  • Støtte salgsavdelingen og kundene gjennom å skape et sterkt supportteam på tvers av geografi og markeder
  • Ledelse, opplæring og administrasjon av supportteamet på tvers av Viking-destinasjonene
  • Etablere en proaktiv salgskultur i supportteamet med fokus på verdiskapning
  • Utvikle bruken av fremtidsrettede digitale verktøy og muligheter for utnyttelse av disse kommersielt, samt sikre datakvaliteten
  • Sikre at det kommer korrekte stamdata inn i B2B-systemet, og sørge for vedlikehold av innholdet i portalen
  • Kontinuerlig videreutvikling av selskapets prosesshåndtering på eget fagområde
  • Skape interaksjon med andre avdelinger, spesielt Logistikk og Salg
  • Aktiv støtte til Marketing-teamet
  • Salgsansvarlig, returvarer, herunder lagersalg

 

Kompetanse og kvalifikasjoner

Vi har klare ambisjoner når det gjelder CRM  -  vår nye Teamleder Sales- and Customer support forventes å gjøre disse ambisjonene til sine. Det betyr at du må holde deg faglig og teknisk oppdatert når det gjelder nye markeds- og kommunikasjonsmessige muligheter, og selv tar initiativ til implementering av disse for å skape kommersielle resultater.

  • Relevant utdannelse: Bsc i økonomi, gjerne med spesialisering i CRM. Tilleggs-utdannelse i prosjektledelse og/eller IT er en klar fordel
  • Relevant erfaring kan være fra sammenlignbare stillinger. Prosjektledererfaring, IT-erfaring, gjerne med CRM-systemer eller EDI, vil være en fordel. Gjerne også erfaring fra digitalisering av prosesser
  • Du må være godt kjent med MS Office-pakken, og mer enn gjennomsnittet god i Excel

 

Personlige egenskaper

  • God på både planlegging og gjennomføring; får ting til å skje
  • Genuint ønske om å gjøre en forskjell, gjennom endringer og forbedringer
  • Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
  • Påvirkningsevner, både når det gjelder å endre prosesser og de involverte personer
  • Problemløser
  • Analytiske evner
  • Proaktiv
  • Kommersielt tankesett
  • Resultatorientert
     

Vi tilbyr:

  • Spennende utfordringer i en internasjonal norsk bedrift som er markedsleder innenfor flere segmenter i Norden
  • Et levende og positivt miljø i lyse og trivelige lokaler beliggende nær offentlige kommunikasjonsmuligheter
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

 

Stillingen rapporterer til Operations Director i Viking Outdoor Footwear

 

Interessert?

Ta kontakt med vår samarbeidspartner på rekruttering, Prime People HR Solutions AS, v/Rolf Erik Smith, tel +47 901 77 575 eller Gunnar A. Swensen, tel +47 909 82 516

 


Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Lørenskog
Ref. nr: 78421
Søk på stillingen